Tuesday, January 14, 2014

assalammualaikumwarahmatulliwabarokatuh...

hari ini aku nak perihalkan pasal ULSER mulut ataupun bahasa jawanya sariawan...perghh kepedihan dia tidak terperi..kata kau...h0key...kenapa tetiba aku berbicara tentang ulser ni...cause kira-kira dah 3 hari aku kena ulser ni..boley plak die bertapak di lelangit molot aku..wat the heck??? korang bayangkan lah aku nak telan ayaq liuq..pewwww...parah-parah..jadik caranya aku bior je die berkumpul dulu pahtu aku buang...*yeakkkk geli doh...tapi nak buat camna ...sakit...dan disebabkan gangguan yang diterima aku akhirnya membuat keputusan untuk meletakkan pembasmi ulser iaitu GARAM...korang dapat bayangkan macam mana aku melompat untuk menahan kesakitan..hihiiihihi..malu shaye...
hokey berdasarkan kajian aku la...disamping mengGOOGLE info..

apa itu ULSER??
--> kudis dalam mulut..ye la takyah pening-pening nak tanya kenapa??...mengapa dan bagaimana..??..korang tengok sendiri kudis tu rupa die camne..kan ke sama macam ULSER...
--> boley terjadi di pipi, bibir ,lidah dan lelangit mulut..senang cakap semua tempat dalam mulut,si ULSER ni beranak pinak..puhyoo

sebab!!
--> luka
--> jangkitan kuman..sebab x jaga mulut..tu yang fungus, bacteria dan adik-beradik yang lain bertepek dalam mulut korang termasuklah aku..aisshhh...malu la
--> luka...kepada yang suka menggigit tepi mulut tu...yang suka makan besi...(pokonya kepada sesiapa yang suka mencederakan mulut korang tu la)
-->kurang zat..*segala benda zat la...
--> badan penat...means badan korang tak cukup rehat...

GARAM
*info ni aku amek dekat wikipedia...korang boley GOOGLE

Kebanyakan garam digunakan sebagai garam makan, dan berfungsi sebagai penyedap makanan namun sejak akhir-akhir ini garam juga digunakan dalam industri perubatan. Sebagai contoh, kebanyakan garam digunakan untuk menawarkan sesuatu komposisi kimia yang berlebihan dalam badan pesakit.

so, korang dah tau kenapa garam boley hilangkan ulser ni...kiranya...GARAM ni ada particle yang boleh menghapuskan segala benda yang tak elok dalam badan.if im not mistaken.-->kot-kot ada Dr yang baca..silalah perbetulkan info dan kajian jika salah ye...jasamu dikenang...sharing is caring what!!...wah gitu bukan main ko bersepeaking...bukan hape..bahasa ibunda dah expert *expert ke* jadik kenalah bahasa lain...tambah-tambah kampeni dekat malaysia ni racist for those who cannot speak in english u may get lost with pleasure..kan racist tu...tapi kalau ada yang salah tu paham-paham je le...*wait ape aku merepek ni....

JAWAPAN

garam penyembuh ULSER..

yeah..i definetly agree...jokey jawapan pon dah dapat aku dengan rasa rendah diri aku mengundurkan diri ye sahabat...plis do not hesitate to leave your comment at below...


Psss: esok aku nak buat chOColate cake berlapis....ni semua pasal lagu Dr Fazley...CHOCOLATE CAKE
siap bagi resepi tu tak tahan..


Kau
Cantik di mata
Harum bak vanilla
Halus persis
Creme brule

Masih terasa
Enak dan manisnya
Seumpama souffle

Duduk -duduk di cafe
Nikmat Secawan latte
Teringat kamu yg jauh

Suka suka di cafe
semua pastinya ok
Aku sudah jatuh cinta

Chocolate cake
Chocolate cake
Hanya sesuap coklat di bibir
Terukir aku terfikir fikir

RESEPI CHOCOLATE CAKE


1 cawan tepung naik sendiri
1 cawan gula caster
3 sudu besar cocoa powder nya
3 sudu besar butter
1/3 cawan susu
3 biji telur sahaja

180 celcius
45 minit 

Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2013/12/lirik-lagu-chocolate-cake-dato-fazley.html#ixzz2qNeLEhEO --> thanx 


 nota kaki: nanti kalau jadik aku nak show off sikit dekat diorang(KORANG LE SAPE LAGI...kalau tak jadik bior diorang tertunggu-tunggu.... muahahahahhah----senyap sudah

No comments:

Post a Comment