Saturday, February 8, 2014

assalammualaikumwarohmatullahiwabarokatuh..


mmm...rase2 lame gak aku tak UPDATE blog ni...dah berhabuk gamaknya ni ha...bukan blog je...laptop aku ni ha siap ade sarang labah2 melekat lagi...phewww....
tengah pikiaq nak cherita apa tak taw kat hampa  ni....mmm..aku cita pasal kesah di kebelakangan waktu ni...before this i have told u  about my 'kursus' jpam kan...perggghhh penangan die jangan cakap...selama dua minggu berkampung di ALPHA BANGI, SELANGOR membuatkan minda aku ditutupi dengan kegelapan...bukan pasal gelap...korang faham aje laaa....dah nama pon SEKOLAH LATIHAN..aku tak tau la macam mana orang2 lain yang join kursus unit beruniform ni sampai berbulan2....aku yang baru dua minggu ni rasa nak muntah hijau...even though kitaorang ada outing dekat alamanda tapi aku rasa macam biasa je...takda pon rasa keterujaan...psstt..sempat tengok wayang cherita I,frakenstein....golden cinema...dan....nora bagi 4 bintang...aku suka grafik die...kebaboommm kate ko...cherita die...untuk bebudak tu perlukan bimbingan orang dewasa..sebab cerita ni ada kesah yang tersirat dan menyimpang sedikit( kisah nabi adam)...
hokey back to the traning story...aku dekat sekolah latihan selama dua minggu..minggu pertama untuk kursus BAKAL PEWAGAI TAK BERTAULIAH PTB which mean wajib kepada insan2 yang terpilih untuk naik pangkat...naik berkarat jugak lah muka aku..plus masa tu aku pakai cermin mata...bila bukak je semua..rasa macam ada benda melekat kat muka...untuk kursus ni u aku bercampur dgn bebudak UMK...dan juga anggota UMK...macam2 karenah aku jumpa plus aku terpaksa mengubah dialek from normal to bhsa kelantan...siap ada translator lagi kau....yang aku  ingat pokcik man, kak aida, kak aniza, ikhmal dan haris dan azahar diorang ni yang ajar aku berkawad...dari aku tak suka..kepada sesuka sesangat...diorang ni sangat2 peramah...walopon kekadang aku ternganga gak la molot coz kawen dop pahe...rindu nak jumpe diorang lagi...dan tibalah masa hari ujian kawad..jurulatih plus pemeriksa aku ni sengat detail tentang hukuman2 kawad ni...aku plak sangat lah malaz nk ingat plus seminggu je memang x dapat cekk....akhirnya,..aku mencipta sejarah dengan menjadi gadis pertama direndam di dalam air sebab mulut aku tak berbunyi kiri kanan..ko bayangkan dengan uniform yg memng azali dh berat plus dengan air...kali kedua pon kena rendam gak sebab tgh syok aku ber'kiri kanan sedor2 dh sampi betul2 depan meja die...hahhahahahhah...kenangan..betol...disebabkan masalah2 yang sama nilah group kami lambat habih..adoiii...sampai hari kedua aku menitiskan air mata...i told u right that i have a sensitive heart...disebabkan aku pakai boot biasa sepatutnya drill boot...salah informasi dari assist skuaq..aku menangis sebab aku ralat dengan assist squaq yang bg arahan main2....kengkawan yang tak bagi kerjasama...tapi aku tak bagitau la alasan 2 dkt jurulatih aku..nanti kompem2 semua kena...tkpe..benda dah lepas..lepas ujian tamat lah kursus PTB tapi untuk universiti aku kitaorang teruskan lagi kursus methodology kursus ni untuk mengajar..kalau takda anda dilarang keras untuk mengajar...tapi tekanan untuk kursus ni semakin meningkat...group kitaorang adalah dalam 20 orng..tapi kerjasama sesangat hampeh...tak boleh nak punctual masa...hari2 aku and member yang punctual*puji diri sendiri kejap* kena menunggu..bosan...bila ditegur macam curah air dalam longkang..mangkuk...lelaki yang sikit pon sama..apedehal...sampai merah telinga aku tahan marah..masalah semakin meruncing dengan jurulatih methodology yang kononya baguih la...sesatunya bunya yang telah dipetik orang dekat ALPHA tu...semua salah nampak..especially untuk kami kaum hawa...die macam anti dengan kami...kalau dengan kaum adam tu...haiiihhh malas la cek nak habaq...kesimpulanya kami ikut je...kalau ketawa kami ketawa kalau tengah belajar kami diam tak berkutik...malaih aih nak serabotkan otak...kenangan untuk kursus ni...aku tersalah buat slide...aku dapat tajuk TALI..yang belom aku memakarkan diri..isi betul cuma gambar je salah..hahahha...tapi dsebabkan aku memegang amanat drpd jurulatih kalau salah buat bodoh je...dan cuba tarik audience dgn komunikasi dua hala..hapa lagi dengan EN fairus dengan member2 aku..aku panggill...en fairus pulak dah tahu aku buat salah lagi die tanya soklan...apeda...kan dah menyimpang haluan..lantak p..lautan api kuredah...smpi over masa..
tamat ujian kami turunkan bendera,pulangkan cadar terus angkut beg..beg kami dah siap kemas malamnya.....excited nak balik la katakan..dan untuk mengambil hati pihak ALPA kami dengan baik hatinya mengemas dorm tersebut sehingga terserlah kekilatannya..dan sebelum balik..kami telah face2 face dgn pegawai pengiring kitaorang EN FAIRUS kerana beliau telah mendapat laporan dari ketua komandan bahawasanya displin kitaorang sesangat teruk...dah tak boleh nak buat apa dah....tamat je kursus kami pon berangkat pulang ke MITEC..tanpa menoleh kebelakang lagi..naik je bas terus lentok....takdak nak touching2 dah...

                                                          AKU dan ECAH...* abaikan tang hidung tu*



                                                                     AKU, ECAH dan MEK
     

kalau korang perasan ada kesan bekas cermin mata..jadik cara untuk menghilangkan kesan tersebut aku simpan cermin mata aku dan biar kawasan yang tak kena sunburn kena sama...senang..pipi tu abaikan...



tamat lah kesah di ALPHA BANGI,SELANGOR...


hrmmm...cerita seterusnya,,pasal kecantikkan wajah...muka aku sebenarnya mempunyai kesan berlubang akibat daripada chinken pox...dalam gak weyhh...tu la akibat drpd x dengar cakap..org kata jangan kopek luka tu..nak gak kesudahannya tinggallah kesan berlubang macam kawah bulan.malu die xyah cakap la...orang dok tanya je....tension aku..menyebabkan aku mengurangkan pergaulan aku...dan la aku ni jenih malaih nk kluaq..kurangkan pergaulan lagi...mmm sampai ke tua aku x kawen baq hang....dan sampai satu tahap aku telah membuat penyelidikan untuk mengLASER...tapi bila baca kesan die SAKIT,MAHAL...penjagaan kena teliti...hampeh tol la...memang kena pikiaq balik ni....dan aku terjumpa AYLAMYRA dan aku nak try result die x tahu la...kena tunggu...kocek aku tebal kejab...walopon hanya RM 77 henggit..i am student dude no money income..so kena tunggu next allowance..sebab bulan ni dah sangkak sangat...sampai kena ikat pehhr00tt...ayyyooo...*xpe ten xkan matinya ko tu...orang dekat syria,palestine tu makan pon x cukup...cakap pasal makan..aku sedikit terkejut dengan kump bocey MLM....masa final..time die baling beras tu...pantang betul aku..makanan die baling2 je macam tu...tapi aku telah tanamkan sifat bersangka baik kpd mereka..yang diorng baling tu bukan beras benda lain..tambahan pula time tu aku tak pakai cermin mata so kurang jelas..HD pon x guna kalau mata x clear...cedeynya....
papepon tahniah kepada kumpulan spahtu...juara mlm...kepada testimonial AYLAMYRA donot hesitate to leave ur comment..

No comments:

Post a Comment